Erbjudande på återbetalning av 30-dagarsbiljett

Publicerad den 20-11-16

Från och med 3 november erbjuder vi återigen återbetalning av kvarvarande dagar på periodbiljett till de resenärer som önskar, detta på grund av den ökande smittspridningen av covid-19 i länet och att allt fler återigen jobbar hemifrån.


Återbetalningen gäller från den dagen du kontaktar Kundcenter och ansöker om återbetalning. Har du sjukintyg får du återbetalat från när detta började gälla. Vid ansökan om återbetalning lämnar du in Resekortet direkt över disk på vårt kundcenter alternativt skickar in Resekortet till oss tillsammans med dina kontaktuppgifter och information om det är en periodbiljett som du önskar få återbetalat. För dig som reser med Reseappen gäller att du skickar ett kvitto (från appen) på biljettköpet och vidarebefordrar till kundcenter@lanstrafikenkron.se

Återbetalningen kommer ske med ett värdebevis där vi räknar ut värdet för tillgodohavandet med 1/30-del per återstående dag. Värdebeviset är giltigt i 12 månader och kan användas som betalning av våra produkter hos Kundcenter och försäljningsställen.

Vill du få din periodbiljett återbetalad så går du till Kundcenter alternativ kontaktar dem på 0771-76 70 76

Erbjudandet gäller till och med 31 december 2020.

Du behöver fortfarande ha en giltig biljett när du åker buss och tåg.